Na této stránce najdete chronologicky řazené články představitelů a spolupracovníků CEPu, které vyšly v novinách a časopisech.
Chcete-li vyhledat články ke konkrétním problémům, využijte vyhledávací okénko "vyhledávání na serveru" v levé části této stránky.
předchozí | 71 | následující Jsou zobrazeny články 701-710 z celkových 774
Česká národní banka očekává pro další rok o něco nižší růst ekonomiky, než bylo její původní očekávání. V reakci na to guvernér Zdeněk Tůma uvedl, že se zvyšuje pravděpodobnost, že ČNB sníží svoji úrokovou sazbu. Zástupci centrálních bank vždy hovoří o možných změnách v měnové politice podobně tajemně.
Myšlenka evropské integrace stojí na nezdravých základech – omezování národní suverenity, státním intervencionismu a monopolizaci moci. Je sice možná poháněna dobře míněnými snahami o mír a obecné blaho, ale její důsledné uvádění do praxe by snadno mohlo vyústit v diktaturu.
Argentina však své neštěstí s fixním kurzem znásobila tím, že byl její kurz fixován právě a jenom na dolar. Dolar posiloval celá devadesátá léta proti drtivé většině měn světa. Argentinské peso bylo výjimkou, protože z důvodu fixace proti dolaru oslabovat nemohlo.
Konkurence právních řádů je stejně tak důležitá, jako konkurence na trhu. Je to poslední instance, která brání státům mít stoprocentní daně, despotickou regulaci podnikání a totálně zvrácené zákony nerespektující soukromé vlastnictví. Bohužel Evropská unie konkurenci právních řádů omezuje.
Vláda si možná myslí, že koná svými výdaji a našim zadlužováním dobro a nastartovává ekonomický růst. Většinou svých aktivit nám však pouze brání plně uplatňovat naše schopnosti. Dobro chce totiž vláda konat s našimi penězi, s kterými bychom sami dokázali naložit racionálněji.
S blížícím se koncem roku vzrůstá v evropských kruzích dosud nepozorovaná nervozita. Stávajícím členů EU půjde o to, jakými způsoby si připravit co nejvýhodnější pozici při závěrečných jednáních o vstupu kandidátských zemí do EU tak, aby byl pro ně zisk z rozšíření co největší.
Stát nemá, kvůli financování spousty jiných (a mnohdy zbytečných ba škodlivých projektů a programů) dost peněz na stavbu silnic a dálnic. Proto je úvaha o možnosti existence soukromých dálnic na místě. To, o co vláda usiluje, ale rozhodně není tržní řešení.
Pan Grégr počítá v rámci svého programu nejen s daněmi a příjmy z privatizace, ale i s dalším zadlužením. "Nepočítáme s žádnými státními obligacemi. Pouze s dluhopisy, které by vydal Fond národního majetku", uvedl Grégr. Že by dluhopisy nebyly obligace? Nebo že by FNM nebyl státní institucí?
Předseda odborového svazu zdravotnictví a sociální péče Jiří Schlanger uveřejnil 25. ledna 2001 v HN článek "Chyběl jen Jára Cimrman", v němž neuvěřitelně arogantním a nevkusně politicky tendenčním způsobem zkreslil průběh semináře "Financování zdravotnictví v ČR", který v pondělí 22. ledna pořádalo Centrum pro politiku a ekonomiku (CEP).
Privatizace bank a restrukturalizace a revitalizace podnikové sféry jsou jedny z hlavních deklarovaných priorit hospodářské politiky současné vlády. O obou se popsaly stohy papíru, ale nad možnostmi, které privatizace bank nabízela pro řešení vleklých finančních problémů českých podniků se, zdá se, nikdo zodpovědný příliš nezamýšlel.
© Centrum pro ekonomiku a politiku 2005-2024 design, kód: Jan Holpuch nejml. |
RSS 2.0 |